Ta bort fett med kyla – Fettfys och CoolSculpting

Ta bort fett med kyla

Att ta bort fett med kyla är möjligt genom behandlingsmetoden cryolipolys. Det här är en perfekt behandling för dig som har så kallade problemområden. Exempelvis om du har envisa fettvalkar som är svåra att punktträna bort, kan vi reducera dessa med denna metod.

• Kärlekshandtag
  • Överarmar
  • Mage
  • Insida lår
  • Bröst (gäller bara män)

Ta bort fett permanent

Detta är en behandling där vi på ett kontrollerat sätt utsätter utvalda fettvalkar för kraftig kyla. I vardagligt tal kallar många det för fettfrys eller fettfrysning men i själva verket handlar det om en nedkylning med frystemperaturer. För att metoden ska fungera behöver fettet utsättas för så pass låg temperatur att fettcellen blir påverkad och går in i apoptosis. Eftersom fettcellerna är känsligare för kyla blir de flesta av med ca 20-25% av fettcellerna i det behandlade området. Fettfrys är alltså en helt icke-kirurgisk metod för att permanent ta bort fett utan kniv och med låg smärta.

Hur kan metoden ta bort fett?

I dina fettceller finns Triglycerider och intracellulärt fett, dessa är extra känsliga för kyla. När vi utsätts dem för tillräckligt låga temperaturer formar de kristaller vilket skadar fettcellen så pass mycket att den inte överlever. Det är viktigt att komma ihåg att behandlingen sker under kontrollerade former och det är därför som annan vävnad inte tar skada av kylan.

Hur går processen till?

Ditt fett behandlar vi i ett munstycke som är försett med ett kylsystem. När fettet sugs in i munstycket bildas vakuum och fettcellerna kyls ner genom din hud. När fettcellerna blivit skadade av kylan bryts de ner till membranbundna partiklar. Denna process tar lite tid men efterhand kommer dessa partiklar att lösa upp sig och långsamt läcka ut. Din kropp tar då hand om de olika fettsyrorna och transporterar bort dem. Den naturliga utrensnings processen tar ca 3 till 4 månader och det är först då som du kan se resultatet av din behandling.

Vad kostar det?

Liten depå mitt på magen:  4 000:-
Insida eller utsida lår: 8 000:-
BH-valkar:  8 000:-
Bröst (män): 8 000:-
Över armar : 8 000:-
Nedre magen: 8 000:-
Kärlekshandtag: 8 000:-
Hela Magen: 14 000:-

BOKA BEHANDLING

BOKA KOSTNADSFRI KONSULTATION

Vad har ni för system

År 2011 var vi på Veritaskliniken bland de första i Sverige och Stockholm med att inneha ett CoolSculpting system och först med att utföra beandlingen. Hösten 2017 uppgraderade vi till ett nytt system från tyska Zimmer. Zimmers system har utöver ”frysdelen” adderat stötvågor till behandlingen detta för att även ge din hud åtstramning och cellulitreducering.

Besök gärna vår sida fettfrys.se för mer information och fler bilder

Fettfrys av mage - Veritaskliniken

Fettfrys av kärlekshantag - Veritaskliniken